gavrilo princip gestblogar

Miket dolig opdatering fron dragutins sida tiker jag so no er det dags for mig att gora ett inlegg eftersom hon aldrig gor inlegg sjelv

idag tenkte jag bereta om svarta handen. till att borja med vill jag bereta att svarta handen er det finaste besta onderbaraste som finns i verlden, dels for att vi er serber och dels for att... ja... ni forstor, svarta hender er fina. so vad er svarta handen och hor bildades svarta handen?
jo vi i svarta handen er ett geng nationalister po 14 vorar nej okej ska vara serios no...

oret var 1910 och det var juni monad ner dragutin dimitrijevic kom po den briljanta iden att bilda svarta handen. formodligen er de det besta han jort i sitt liv. molet med svarta handen var vel att koka ihop alla slaviska lender till ett enda land och groppen skolle gora allt for att no sitt mol. so or 1914 tog svarta handen mod till sig och bestemde sig for att morda osterikes tronfoljare, franz fitta ferdinand som jag so fint brokar kalla fittan. varfor skolle vi morda honom kanske ni ondrar eftersom att even osterrike er slaver? jo, franzfittan hade visioner som skolle setta keppar i hjolet for dragutin. ferdinand ville ordna osterrike-ongerns nationalitetsproblem jenom att je alla kejsarrikets sydslaver mojlighet att styra sig sjelva. de flesta slaver kende en lengtan till att forenas till en stor-serbien som even dragutin ville, men om de skolle fo ett sjelvstyre som franzfittan dromde om so skolle losten till en stor-serbien forsvinna. och eftersom dragutin er en klok herre med kloka visioner so gjorde han en klok val och bad mig helt enkelt morda fittan. so det gjorde jag. poff bang bom och han var dod och hans domma visioner var lika doda dom. och do kanske ni tenker att det var en aldeles for enkel och feg veg vi valde, men vado? han dog jo och no hade svarta handen alla chanser i verlden att skapa vorat serbrike.

men, denna hendelse rokade dock bli den tendande gnistan till forsta verldskriget. men ner skiten tog slot so fick dragutin som han ville och Jugoslavien skapades. dragutin steldes dock infor retta och avrettades for landsforederi, men ha ha vilka mytomaner dom er, en er han jo inte död. avrettning in my ass.

so, ja. detta var vel historien om svarta handen. no er vi ett par glada pensionerer som roar oss med skotlosningar i olika delar av stockholm. holler even till veldigt miket po facebook. vi er best. drage <3 gave

sen ska vi jo inte glomma vora andra medlemmar, so no vill jag otbringa en stor applod till simón obijus, jessica jarosz och joácim rastas kostel.

er so stolt over svarta handen so att jag for goshod.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0