Gästblogg #1

Tjena, Simpán här. Idag har jag tänkt prata lite fotboll och eftersom det är speluppehåll i de europeiska ligorna så blir det såklart snack om landslaget. Det svenska alltså, inte det serbiska som Mikaela skulle föredra. Sverige ställs mot Moldavien hemma på Råsunda imorgon där jag själv kommer vara på plats och förhoppningsvis får se en utklassning med många svenska mål. Efter Hollands 4-0 seger över Ungern kan det bli väldigt svårt för Sverige att ta sig direkt till EM, då måste man alltså ta sig vidare genom play off-spel där 4 stycken går vidare eller sluta som den bästa grupptvåan (vilket jag har svårt att tro att Sverige klarar)

Nyckeln till matchen imorgon och till de återstående kvalmatcherna är följande

- En spelsugen Zlatan - Vi vill se lite vilja och kämparglöd från en av världens bästa spelare trots det svaga motståndet

- Ett fungerande mittbackspar - Utan Majstorovic och Mellberg måste de nya kliva in och prestera direkt!

- Ett Sverige som gör mål - Man måste göra mål för att vinna matcher (stating the obvious).

Här är min startelva som jag gärna ser imorgon:

4-2-3-1

Wiland

Lustig - Granqvist - J Olsson - Wendt

Wernbloom - Källström

Larsson - Ibrahimovic - M Olsson

             Elmander

Som ni ser är det en del konstiga val. Anledningen till Wiland i målet är för att han var otroligt bra i båda matcherna i CL, dessutom har Isaksson sett lite blek ut på senaste tiden, både i landslaget och i Holland. Ibrahimovic på det centrala mittfältet där han kan vara mer delaktig i spelet och inte försvinna bort ur matcher som vi har sett honom göra förr. Han har som vi vet också blivit en mer "spelande" anfallare och inte bara en striker. Vi har dessutom många snabba spelare runt honom som lägger till lite fart i anfallen. Det återstår att se hur Hamrén väljer att lira imorgon men jag tror att den här elvan är passande mot Moldavien.



Såhär ser Sveriges grupp ut för tillfället.

Här tippar jag morgondagens övriga kvalmatcher (1X2)

Turkiet Turkey - ÖsterrikeAustria 1

BelgienBelgium - AzerbajdzjanAzerbaijan 1

EstlandEstonia - SerbienSerbia 2

NordirlandNorthern Ireland - SlovenienSlovenia X

RumänienRomania - LuxemburgLuxembourg 1

SverigeSweden - MoldavienMoldova 1

NederländernaNetherlands - UngernHungary 1

IsraelIsrael - Georgien Georgia 1

TjeckienCzech Republic - LiechtensteinLiechtenstein 1

LitauenLithuania - SpanienSpain 2


Så det var allt för mig idag, jag vet att det kanske blev lite långt, ointressant och sportigt men jag hoppas att det gläder några :D
Spana in mig imorgon, då skriver jag för http://dahliin.blogg.se !

Peace and löv/Simpán



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0